Az igazi, elszabadult őrület, a káosz vár. Iszonyatosat sebző varázslatok, egész pályákat elfoglaló tolvajok, kővédermesztő medúzák, tengeren hajózó kalózok és persze a fekete sárkányok hazája. Mit is mondjak még?
Amit ennél a várnál mindenképp érdemes megtenni, az hogy tolvajt veszünk. Egy jó tolvajjal (értsd.: legalább haladó rejtőzködés) ugyanis szét lehet lopni a pályát, miközben irdatlan mennyiségű XP pontot kap a hős. Legjobb ha kapásból két tolvajt is útnak eresztünk és egymás helyeit kölcsönösen bejárva hamar felfejlődnek, majd miután már nincs mit elfoglalni, ellopni, betesszük őket valamelyik csapatunkba. Addigra természetesen harcot, taktikát, káoszt vagy épp életet tanítva nekik. Tapasztalatból mondom, ők lesznek a csapatunk gerince a végjátékban. És hogy miért is? Mert mire körbe érnek a pályán, addigra akár 30.-ik szintűek is lehetnek, míg varázslóink kis seregünkben alig fejlődnek egy-egy csata után, ők egy nagyobb ellen mellett való rejtőzködésért akár 6.000 XP-t is kaphatnak. Javaslom még, hogy bányákat is foglaljunk el velük és nem is baj, hogy az őrzőket nem bántjuk, mivel így az ellenfél által védve lesznek. Elfoglalni egy arany bányát a dzsinnek háta mögött elég jó "bányabiztosítás" :)
Varázsló hőseink ugyan rendkívűl széles körben alkalmazhatnak porlasztó varázslatokat és atombombákat ellenfeleiken, azért nem mindig erről fog szólni egy meccs. Leginkább arról, hogy első csapás igéjét, vérszomj igéjét (avagy vérmámort), szerencsétlenség igéjét és még több igét rakunk saját csapatainkra, így biztosítva azt, hogy az amúgy sem túl gyenge lényeink még erősebbé váljanak. Megjegyezném, hogy a játék sztem két majdnem legerősebb varázslata az első csapás igéje és a macskaügyesség ebben a frakcióban kapott helyet. Továbbá a zűrzavar felhőjéről sem szabad megfeledkezni, mivel kíválóan alkalmas kiszabadítani valamelyik lényünket a pácból, ha épp körbe állták. Ha megáldottunk mindenkit, jöhetnek a villámok, összeroppantások és persze a szétbomlasztások.
Ez mind szép és jó, na de akkor hol a kihívás? A kihívás ott kezdődik, hogy tudnunk kell különbséget tenni jó és rossz lények között. Mivel varázslóink nagyon erősek, de akkor is meghalnak, ha hozzájuk elér valaki és nincs ki megvédje őket. Márpedig az nem nagyon lesz. Méghozzá azért, mert első szinten a banditák nem túl erősek és hamar elfogynak, az orkok meg inkább távolra jók (vagy inkább, ha elöttük állnak), használjuk őket bölcsen, második szinten egyértelműen a medúzákat választjuk, hisz a káosz legjobb lényei, a minotauruszok vagy jók vagy nem, ezt a gép dönti el, és erre nem tudunk épitkezni sajnos. Harmadik szinten lenne valaki aki alkalmas lenne erre a célra, de valahogy mégsem lesz senki, mivel az efrittel biztos hogy bemegyünk a csata közepébe, míg a lidércmén nem is tudom, azt túlságosan félteni fogjuk és inkább csak óvatosan leszedjük a középről kikandikáló elleneket. A 4. szintű fekete sárkány egyértelmű, hogy harcolni fog, a hidrákkal is szeretnénk ilyeneket, de azzal annyira nem fog menni, mert elfogynak mire odaérnek.
Szóval nincs olyan lény amit büszkén ott hagyhatunk a hős elött, hogy védje őket a banditán kívűl, de ők amúgy sem lesznek sokáig a seregben, mert vagy elfogynak, vagy leváltjuk őket. Épp ezért szükséges lesz egy taktikai hős, aki harcot is tud. Taktikát azért hogy mégjobbak legyenek a lényeink, harcot meg azért, hogy bírja az ütéseket. Persze lehet mondani, hogy akkor ne támadjunk az efrittel vagy a pacival, esetleg a sárkánnyal, de az efrit meg a paci az akit beküldhetünk nincs más, és ha nem küldünk be senkit, a hőseinknek nincs elég idejük leszedni az ellent. A fekete sárkány meg szép és jó, de olyan drága és olyan lassan jön, hogy sose lesz elég belőle. A nindzsák meg két mecss alatt teljesen elfognak fogyni, ha hősködünk velük. Esetleg ha sikerül természet mágiát tanulni, idézett lényekkel kiválóan pótolhatnánk ezt a helyet. De addig, amíg nem tudunk értelmesebb lényeket idézni mint a kobold, nem sok haszna van.
A várban mindenképp vegyük meg a +1000Xp-t adó épületet, valamint a tolvaj céh-t is, mivel szükségünk lesz halhatatlanság italára, talán ennél a várnál mana ital sem árt. Mert elég drágák a villámlások és az még a diablo 2-ben is csak mana italokkal ment :D
Ja és majd elfelejtettem, a medúza végtelenszer lő, macskaügyeséggel párosítva hmmm....
8 |
8 |
8 |
5 |
8 |
12 |
Mindezek mellett ami a legfontosabb xd: 1500 arany a tolvaj. A vár alapból ad 1000xp-t, már csak egy tudás kő kell és világnak is eresztheted.
Lények: a kezdő lények a játékban a legerősebbek (a banditát had ne kelljen ecsetelni) az ork az Equilibrisben kapott kábító lehetőséggel pedig a legerősebb első szintű, csak tudni kell használni. Ha gonoszszem verbúválót találsz, akkor 2. szint alatt bármi jöhet, sőt még azon a szinten is egy csomó dolog (minden üres helyet tölts fel 1darabos kiszereléssel és átkozd szét az ellenfelet, az emlegetett gep az Equilibrisben ki van javítva, mert a hatástalanítás csak a pozitív elemektől szabadítja meg az ellent). Az efrít vagy a ló érdemben a vámpírérintéssel használható de akkor nagyon. A 4. szintű egyértelműen a feketesárkány, amit szerencsétlenséggel és zűrzavarral lehet támogatni. (Equlibrisben a veszteségek tolerálására az 5. szintű felélesztéssel van lehetőség, ami 2 darab lény veszteség esetén mindkettőt visszahozza, nem sok de több mint a semmi). Sajonos a feketesárkány totális immunitása elszomorítóan legyengíti a népet, jellemzően gyors játékra javasolt választás a káosz.
Hősök: a játék kezdésénél kötelező 2 mágus és elegendő a 2. szintű káoszmágia, amit konkrétan csak a várból elérhetünk. Minden egyéb tapaaztalati pont csak pocsékolás egy jó darabig, amíg nem kerül kilárásba tetemes mennyiségű XP ne adjuk nekik. A vendég hős stratégia begyakorlásához ezt a népet javaslom kezdésnek, természet vendéggel, mert én is így fedeztem fel ezt a stratégiát. Az erős jázékosoknak viszont a halál vendéget kell választani, hiszen a standard hősök mind a négy típusa elérhető, így nagyon gyorsan lerudható ez a fázis: 1 káosz, 1 felderítő, 1 halál, 1 taktikus. És persze marad még egy hely amit a fantáziára bíznék de hát nem egyértelmű hogy termésuet mágiát kell szerezni. A káosz mágusról még annyit, hogy amint megvan a 4. szintű káoszmágia (szerencsétlenség ige és zűrzavar felhő kell csak) azonnal tűztestőrré kell képezni, mert az sokkal hasznosabb.
Végső felállás: a 4 standard hős mellett meg kell pályázni egy természet mágust, ha a kezdő káosz mágus túlképződött(>2.szint) dobjuk ki és tegyünk egy másik káoszmágust a helyére akit a kezdetektől druidának tudunk nevelni(talán hülyeségnek tűnik de nem az, sok év tapasztalata). Havan vámpír érintés vagy sárkányerő jöhet szívünk választottja 3. szintű, korábban csak arra jók hogy hulljanak, ahoz meg túl értékesek.