A beépített térképszerkesztő segítségével játszó könnyedséggel készíthetünk új térképeket. Kezelése hihetetlenül egyszerű és logikus. Az egyetlen, ami visszatarthat valakit, az a kreativitás. Egy kis térképet elkészíteni nem nagy feladat, de egy extra nagy térkép bizony még a profi agyakat is megmozgatja. A rengeteg idő, ami egy jó térképhez kell csak másodlagos. De hogyan is működik a térképszerkesztés? Nézzük meg!
Első lépésként nyissuk meg a térképszerkesztőt. Általában a telepített könyvtárban van (C:/Program Files/3DO), ennek nem helyez el ikont az asztalon a játék. Kattintsunk a
campaign_editor.exe
fájlra és nyissuk meg. Megnyitás után egyből egy új térkép beállításai jelennek meg.
Válasszuk ki a nekünk megfelelő térkép méretet, javaslom kezdésnek a kicsit, majd menjünk az egyedüli küldetésre és pipáljuk be a két szintű térképet. Ezeket a beállításokat később nem tudjuk módosítani.
Most egy teljesen üres térképnek kell fogadnia. Mentsük el a térképet a fájl/mentés menüpontra kattintva, itt még mindegy mi a neve a fájlnak. Most még hiába is keresed a játékban ezt a térképet nem fogod megtalálni. nincs ugyanis még se játékos se semmi a térképen.
Ideje lerakni egy játékost! A felső menüsor alatt találsz egy legördülő menüt nem játékos felirattal. Ott válaszd ki milyen szinű játékos szeretnél most lerakni. Jobb oldalt válaszd ki a kaland objektumokat, majd az egyik neked tetsző várat húzd a térkép egy pontjára. Észrefogod venni, hogy a legtöbb objektumnak pl. épületeknek négy szemszögből is van képe, válaszd azt, amelyik éppen tetszik neked. Miután leraktad láthatod, hogy a vár felett megjelent egy zászló azzal a színnel, amit az előbb kiválasztottál játékos színnek. Bármi amit most jobb oldalról leteszel a térképre az ennek a játékosnak a birtokában lesz.
Rendben, mostmár van egy játékos és annak van egy vára. Tegyünk le még egy hőst is valahol a vár bejáratánál szintén ennek a játékosnak a tulajdonaként. Jobb oldalt válaszd a karakterek fült, majd egy tetszőleges hőst rakj a vár mellé. A játékos tehát jelenleg egy várral és egy hőssel kezdi a játékot. Egy heroes 4 játékban azonban legtöbbszőr úgynevezett kezdő csapatokat is kapunk. Állítsuk be, hogy hősünk rendelkezzen ezekkel a lényekkel. Kattintsunk a térképen kétszer a hősre, amit az előbb raktunk le. Ekkor bejön minden létező beállítás ami a hősre vonatkozik. Alul láthatsz egy olyat, hogy kezdő csapatok adása. Pipáld ki ezt és mentsd el a játékot fájl/mentés.
Ha elindítjuk a játékot láthatjuk, hogy mostmár megjelenik a térképlistában a térképünk, valamint hogy egy választható játékos van. A játék kezdetekor pedig hősünk megkapja azokat a bizonyos kezdő csapatokat. A szerkesztőben bármire, aminek van tulajdonsága kétszer kattintasz bejön az összes beállítási lehetőség az adott objektumra. Érdemes ezeket végig böngészned, hogy ismerd mik a lehetőségek és mit hol találsz. Azt javaslom nézd végig a várak tulajdonságait alaposan.
Dobjuk fel kicsit a térképet pár egyszerű elemmel. A felső menüsorban válaszd a nem játékost ott ahol korábban valamelyik színű játékost választottad. Így innentől kezdve minden elem semleges tulajdonú lesz amit leraksz, tehát nem lesz birtokában egyik játékosnak sem. Ettől a listátol kicsit jobbra találsz kis ikonokat, ezek közül kattints a felszínek elnevezésűre.
Bal oldalt új beállítási lehetőségek jelentek meg. Kiválaszthatod a lerakni kívánt terep típusát, illetve az eszköz méretét. Válaszd ki azt ami neked a legjobban tetszik és válaszd az extra nagy méretet. Ha most kattintasz valahova a térképen, akkor ott az a talaj lesz. Alakíts ki valamit a vár környékén. A jobb oldali sávban, ha a karakterek alatt a lényekre kattintasz és szín nélkül leteszel valamit, akkor az semleges lesz és őrizni fogja azt a területet. Ahol a várat raktad le ott is sok érdekességet találsz, pl. bányákat.
Egy szépen kidolgozott pálya valahogy így néz majd ki.
A szerkesztőben alap helyzetben nem látni az animációkat, ahhoz hogy ezeket bekapcsold a felső menüsorban kattints a megnéz fülre, azon belül pedig az animációra. Ezt a műveletet ismételd meg. A szerkesztő sajnos hibás és hiába van bepipálva az animáció, minden indításnál kétszer rá kell nyomni ahhoz, hogy tényleg be legyen kapcsolva, de ez legyen a legnagyobb hiba nem? :)
excore
